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Wald in der Natur

Software selection for marketing & sales

B2B Leadmanagement

Generieren und Qualifizieren wertvoller Interessenten als Steilvorlage für Ihr Sales Team

Wenn Ihr Unternehmen komplexe Produkte oder Dienstleistungen im B2B-Bereich anbietet, die eine längere Bedenkzeit beim Käufer verlangen, ist Lead Management wie ein erfahrener Reiseführer, der Marketing und Vertrieb durch die vielschichtige Landschaft potenzieller Abschlüsse führt.

Mit Hilfe von Leadmanagement entschlüsseln Sie während der Analysephase das Online-Verhalten Ihrer Interessenten. Diese Einblicke helfen Ihnen, Kontakte nicht nur zu generieren, sondern auch zu qualifizieren.

 

Gemeinsam entdecken wir die Inhalte, die für potenzielle Käufer besonders relevant sind und echten Mehrwert bieten. So steigern wir nicht nur die Response-Raten, sondern setzen die Segel für eine erfolgreiche Marketingautomatisierung. Leadmanagement in Kombination mit Marketing Automation ist der Schlüssel, um den größten Nutzen für Ihr Unternehmen zu erzielen und Ihre Marketingziele zu erreichen.

THE NEW COLLABORATION

BETWEEN SALES & MARKETING

“Willingness to buy” is the characteristic that makes a lead interesting for sales. Up to this point in time, marketing takes care of identifying interested parties and potential buyers and qualifying them as best as possible.

This is not possible without good content. But what is the right content for which types of buyers in which phase?

Finding this out is much faster when sales and marketing agree on goals and target customers.

 

Ideally, there will be regular exchanges that openly discuss strategy and content and thus advance the entire organization.

SALES AUTOMATION IN B2B SIMPLIFIES SALES WORK

Sales automation is more than CRM, it is about reducing administrative tasks through automation so that your sales team has more time for the actual sales.

Customer data from your email and CRM system, activities on social networks and your website are combined. Knowledge of the buying process is integrated, you can keep an eye on sales and growth at all times via your sales reporting. ​

Sales automation can have a significant impact on transparency, efficiency, scalability and ROI.

Wann lohnt sich für Sie ein systematisches Lead Management?

Sie haben zu wenige Leads oder zu viele Leads, die oftmals nicht ganz einfach zu bewerten sind.

Die Vertriebsprozesse/ -organisationen in Ihrem Unternehmen sind relativ komplex

Marketing und Vertrieb diskutieren viel über den richtigen Prozess und die Kriterien der Leadqualifikation

Sie haben bereits ein Marketing Automation System im Einsatz oder wollen (zusätzlich zu Ihrem CRM-System) eines einsetzen.

Gärtner

Benefit from higher productivity in sales and increased sales

We offer you that

Orientation workshop on the topics of inbound marketing account & based marketing as well as special features of marketing automation in B2B

Advice on the selection of suitable software
 

Development of optimal processes between your sales and marketing team
 

Support in the implementation of the first campaigns

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