Software selection for marketing & sales
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What does "MarTech" mean?
The term MarTech describes the merging of marketing and technology. Everyone who has to do with digital marketing has to do with MarTech, there is no digital marketing without software.
A marketing technology landscape or "MarTech Stack" shows the mix of software providers used in a company for marketing - and, depending on the case, also for sales.
As a marketing manager, you should have an opinion on what software makes sense for your industry and how technology can help make a positive difference to your business.
Software selection for marketing & sales
Chris Wanstrath
Mitbegründer und ehemaliger CEO GitHub
Schneller, günstiger... und auch noch besser!
Geringere Time to Market
No-Code und Low-Code ermöglichen schnellere Entwicklung und erhöhen damit die Reaktionsfähigkeit auf Marktveränderungen
Reduzierte Arbeitskosten
Weniger Arbeitsstunden für Projekte. Wenn Anpassungen nötig werden, reduzieren visuelle Bausteine und Drag-and-Drop-Funktionen die Arbeitskosten
Reduktion der IT-Überlastung
Auch die IT wird schneller durch den Einsatz von Low Code Tools, die sie bei ihren Aufgaben unterstützen (Co-Pilots) und wiederverwendbare Bausteine einsetzen
Bessere Ergebnisse
Individuelle, anpassungsfähige Anwendungen für Kunden und Mitarbeiter durch Förderung der Zusammenarbeit zwischen IT und Fachbereichen
Was ist ein Citizen Developer?
Citizen Developer sind Mitarbeiter in Fachbereichen, mit wenig oder gar keiner Programmiererfahrung, die Anwendungen dennoch selbst erstellen.
Ihnen wird von der IT-Abteilung des Unternehmens ein sicherer Raum zum Ausprobieren zur Verfügung gestellt, wobei häufig No-Code-Plattformen zum Einsatz kommen.
Sie sind Endnutzer als auch Experten ihres Fachbereichs und können so auf einfachem Weg eine neue Lösung entwickeln, z.B. eine App für ihren Bereich, da sie die Anforderungen ihrer Abteilungen bestens beurteilen können.
Das bringen Citizen Developer dem Unternehmen:
Arbeitsbelastung und Kommunikationsschwierigkeiten reduzieren
Mehr Zeit für Innovationen und Optimierungen
Bessere Ergebnisse für Fachabteilungen
Agil bleiben
Do you have your marketing technology under control?
How do I find the right software?
How do I make my MarTech stack future-proof?
Can AI Really Help Me Deliver Better Customer Experiences?
I have to get the management at MarTech on board. Where do I begin?
How do I prepare my team for new, more technical tasks?
Who can I talk to?
The
Forrester
Wave
Forrester ist ein weltweit führendes Marktforschungsunternehmen, das Unternehmen dabei unterstützt, die Anforderungen ihrer Kunden zu übertreffen und mit Technologie zu glänzen.
In einer 31-Kriterien-Bewertung von Forrester von Low Code Plattformen für die Citizen Developer wurden die wichtigsten identifiziert, untersucht, analysiert und bewertet. Dieser Bericht zeigt, wie die einzelnen Anbieter abschneiden und hilft IT-Fachleuten bei der Auswahl der richtigen Plattform für ihre Bedürfnisse.
These companies trust us
Our workshops
Optimization of the MARTECH stack
Many systems and smaller apps are used in marketing and sales - mostly more than you think. We compile a snapshot that is as complete as possible and optimize your MarTech stack based on user satisfaction, functional scope and costs.
Overview of current software components with evaluation (usage, costs ...)
Optimization suggestions and procedure for implementation
Communication for your own organization (management, sales and IT)
MarTech - Use of software in marketing
Marketing has changed.
Without the right software, the customer experience cannot be designed and coordinated.
What does the latest software enable, what does the interaction with your CRM or ERP look like and how do you further develop your software landscape.
Functions for your customer experience
"Fit" into your IT (integration)
Cooperation with IT: influencing software decisions and joint planning
Roadmap to the optimal MARTECH stack
We compile a snapshot of your current software landscape and work with you to develop the target image for your future software combination in marketing and sales. The basis is the desired customer experience and automation of the processes.
Presentation of your current MarTech stack (graphical and tabular)
Development of the future software combination and the roadmap to it
Planning the phases for implementation